Halaman

Khamis, 31 Mac 2011

Gimik "Orang Batu @ Keras" Untuk Derma Palestine!

salam,
sudah lama bebeno dah aku rasa aku x aku x wat entry kat blog aku... blog aku nie dh ibarat muzium usang menanti belah dah..mati segan hidup x maw.....smpena ulang tahun ke dua x berblog nie...tue die siap ada "smpena" dah mcm speciel @ limited edition entry hahah..aku rasa aku nk sambung balik la untuk
la "menconteng arang di blog" nie haha.. walaupun blog aku nie x de org nk bca, tpi rasa aku nk smbung jgk coz suka hati saya la kan nak wt ape...tetiba tuliz syaplak...

nk diceritakan hari nie,, aku berkemsmpatn bersama rakan2 aku untuk menjalankan  gimik "flash mob" smasa mnjalankan kutipan derama untuk palestin..awal2 aku pun x taw ape bendanya tue..flash mob nie cmni berjalan2  dgn membe aku untuk kutip derma...bila tiba satu masa kitorg kena jadi "orang batu"..dan  slah sorg membe aku akn mnympaikan pesanan ringkas guna hailer.. walaupn aku dpt dtg kjap je tpi aku nmpak smngt btul diorg wat keja2 amal nie..rupanya rasa msih ramai lagik org malaysia yg prihatin untuk isu2 nie..
kutipan derma pun mngalakan...trms ksih bnyak2 diucpkn yg sudi derma ..:) ...



  "Flash Mob"Squad aqsa di tapak konvo utm

cuma x berapa berkenan bila dngo mulut2 org tepi berkata2...misalnya, asal x wat kutipan ank yatim johor ke mngsa tsunami ke?? lgi yg x bleh blah bila ada jugak "ckp ish macm org x btul buat malu je"...nie la namanya mentaliti yg x sehat yg perlu diubah...  pertama, sikap  suka mengkondem ape org buat ... dan lbh suka mencri kslahn dri kebaikan.. agaknya , kalo kita wt derma anak ytim ke mngsa tsunami ke....diorg ckp juga bnda sme tue dah mind set mcm  tue.. aku lbh suka ckp kbnykn org skrg klo kita wt sesuatu baik adalah lgi pelik dri buat jhat...cth bila tngok ada org baik skit..ckp org baik pun buat dosa jgk....skrg nie kalo tngok klo wat baek kebanyakan dan disindir,,,tpi bila org tue buat mngrut2 @ berdosa dikatakan hebat ..agak pelik la dunia skrg...

x salah kot rasa kita tlong diorg....ni mungkin pegorbanan duit kita skit je...stakat kita derma rm10 pun bukan bnyak der..nak dibandingkan pergorbanan jiwa diorg....cuba kita kat tmpat rakyat palestine... mandi darah , famili mati,, makanan x ckup.... ksian kot...x nk ke kita dapat saham ape yg kita kejakan untuk membatu kearah pembebasan palestine yg dijanjikan..x inginkan kita berikan skit mknan ntuk tolong anak2 yatim yg hilang mak bpk untuk truz survive..besar phala tlong org sedemikian rupa...
sebenonya, bila kita lihat mentaliti kita skrg amat bhaya... yang salah kita anggap biasa... yng betul anggap luar biasa.. kita pikir balik kita renungla balik.ummm...peace no war..hahah :)sekadar teguran  dri hamba yg lemah.....bukn marah yek.

salam
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Tiada ulasan: