Halaman

Khamis, 24 Disember 2009

berpaut pada kayu....

hari ini hari semakin mencabar....
arus dugaaan yang semakin hebat....
rancaknya juga keseronokan angin itu....
kita berada dalam sungai kehidupan tersebut.....
tanpa kekuaatan kita berpaut.....kita akan hanyut...
hanyut dengan arus tersebut......
oleh itu.perlu membina kekuatan..... untuk apa?
untuk selamatkan diri yg disayangi......
dengan kemahuan dan keazaman.......
kemahuan untuk faham..bukan sekadar untuk tahu....
keazaman yang kuat.... bukan sekadar berniat......
apa yg perlu difahami...........perlu diiyakan kebenaranya
semakin hari arus semakin kuat mengalir........
dengan itu... perlu kuat kita berpaut.......
usaha itu perlu...... doa itu perlu ......
dalam sungai kehidupan yng mencabar ... :)
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Rabu, 2 Disember 2009

cUtIKU Di rUmahKu

Salam...

First time cti duk umah.......slama nie cti duk utm je............
ummm.... duk umah suasana laen skit mcm suasna dlu....
tpi semua mkin rapat........:)

nk jadikan ceritakan sudah lama x duk umah.... sudh lama x dtg pnyakit....
skali harung semua penyakit dtg serentak2 ....silih berganti smpi skrg....
start...ngan batuk....lpaz selsema........kejap kena semput yg agak lama x kena.....kena demam plak...dh shat kena balik skit tekak yang dh telan strepsil berpuluh2 dh .......
umm mmg stok mcm filem nk msuk wyg wktu cti la... mcm2 ubat dah msuk prut nie.... bleh jadi bionicman dah.........x pe tue kan dugaankan....bru dugaan kecil....kata penyakit tue pnghapus dosa lalu

ketahuilah tiada yg lebih mncintai kita melebihi Allah swt, hanya Dialah swt yg mengasuh kita dengan sabar mulai kita di alam rahim, lalu lahir dan mewakilkan kasih sayang Nya kepada ibunda kita, Dia swt terus mengasuh kita, jika dosa bertumpuk maka Dia swt menaruhkan penyucinya yaitu musibah, penyakit, gundah, dll yg kesemuanya itu penghapus dosa sebagaimana belasan hadits shahih riwayat Imam Bukhari dalam shahih nya dan Imam Muslim dalam shahihnya, bahwa semua musibah bahkan kegundahan hatipun merupakan penghapusan dosa.Lihatlah bagaimana Allah swt membayar semua kesedihan kita dengan penghapusan dosa, Dia tak menyisakan sesuatu yg tidak kita sukaipun kecuali diberi Nya ganti yg termahal, yaitu menghapus dosa, agar hamba Nya bisa menikmati sorga Nya yg abadi kelak.

lalu Dia Allah swt melihat kita yg lemah dan malas malasan beribadah, maka Dia swt memanjakan kita dengan mengganjar setiap pahala menjadi 10 X lipatnya, dan setiap dosa hanya ditulis 1 dosa.

rnungkan... :0


jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Selasa, 17 November 2009

best nie....baca post nie...

salam....

tngah duk umah x taw nak wat pe sbananya........
kekurangan idea buat.. agak2 ape la bnda best korg bleh cadangakna aku,,,
jap2 nak menulis blog la...

hari demi hari menanti hari...
perkara yang lepas jadi sejarah....
perkara didepan jadi rancangan...
manusia insan biasa...makhluk kerdil x de ape2...
tuhan hebat & berkuasa bergantung ketentuanNya
tapi jagan lupa dia Maha Pengampun lagi Maha Pengasih...
kita seronok melakukan perkara...... kadang2 x perasan buat dosa...
keseronokan wat dosa akan hilang tapi dosa tetap ada..kena ingat tue.
ade orang buat baek.... buat amal smpi penat ...
tpi x ap.... kepenatan buat amal akn hilang....tpi pahala tetap ada

kadg2 orang baek x prasan buat dosa wktu tngah cuba wat pahla...
setan mmg bgtu......macm2 die cuba goda kita....
ape jadi.....
bila tengah wat baek dia dtg... puji jita.... bodek kita...
tgh sedekah tiba2 jadi takbur......ruginya
tgh solat tiba2 jadi riak .... malangnya...
nk makan ubat pun boleh jadi dosa... bilamana kagum dengan ubat tue....

ingat dunia tmpat persinggahan.. da lagik persinggahn sblum smpi abez..
kawan2 jom kita sama nasihat-menasihati :)
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Rabu, 21 Oktober 2009

Kehilangan Yang Disayangi....

beberapa hari yang lepaz.........
"wan , streamyx ngan wiimax mana lagi bguz"....
ala buat ape beli.... xpyah la ...buat ape beli bukan guna untuk stadi pun.....
aku menyakat diteruskan dgn perbualan ringkas di ym....
rupanya tue adalah gurauan terakhir ngan adek aku rupanya.....
mmg suka aku menyakat dan bergurau ngan arwah sejak dri kecil lagik .....
wktu tue arwah masih blaja di istitiut perguruan islam, bangi....


ummmm.........
mungkin hari tue hari terakhir aku menatap wajahmu.....
wajahmu yang masih terukir senyuman ......
x pernah begitu sebak dan hiba seumur hidup aku pada wktu tue..
abang memangku untuk memandikanmu buat kali terakhir.....
abang mencium dahimu yang sejuk buat kali yg terakhir.....
abang melihatmu detik terakhir di muka bumi untuk dimasukan liang lahad......
sesuatu yg x disangka permergianmu ......
permergianmu yang perlu diredhai,,,,,,,
bukan diratapi dan ditangisi.........

mungkin Tuhan lagi syangkan dia...
moga sesiapa yang mengenali arwah Nurhumaira Bte Jalil...
ampunkan dosanya... halalkan makn minum dia... hutang berurusan ngan keluarganya....
sedekahn alfatihah @ yassin.... doakan diklangan org bertakwa...

yg hidup perlu sedar setiap yang bertemu akan berpisah..... setiap hidup pasti akan mati...
mati satu yang pasti...mati tiada tempoh yg pasti.... harap kita kembali kepadaNYa dalam keadaab bersedia...Amin
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Isnin, 5 Oktober 2009

gatal2....

salam....

ksian aku x bleh tdo la ma.... badan gatal2 x taw apasal... alahan ke..... miang buluh tdi ke salah makan ke habuk ke..... arinie aku ponteng klaz la nk pgi pk utm....

hehhehe tue je post..... first time aku kena gatal truk cm nie.... agaknya balasan kdg2 gatal kot...heheheheh
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Sabtu, 3 Oktober 2009

MaNusia

manusia x pena sedar apa yg dilakukan
mereka x penah nak phm apa yg
diilakukan..
manusia x penah sedar sbab ape dia hidup...
x cuba phm kenapa perlu idup...
x cuba buat knape perlu idup..
bila dpt kehidupan mereka buat suka hati...
x kenal sper yg idupkan mereka..
yg merk thu sronok buat2 benda wktu hidup...
bila timpa musibah bru nak kenal tuhan...
bila ada mslah mula nak adu pda thuhan..


salam


aku slalu terpikir bnda nie coz aku manusia.... aku thu aku manusia ... tpi x pnah cuba phm dgn klbihan manusia akal ... entah ikut dorongan nafsu lupa ada akal.. kita tahu... tpi kita buat tak thu.... btul manusia mmg mudah lupa... tpi kita x cuba ingatkan.. kita dulu dh janji kat Tuhan nk pgang amanah kat muka bumi tapi kita lupa.mkhluk laen tkut nak pgng amnh tue..hehehe manusa

lagi satu aku cuba paham perasaan.... satu bnda yg aku cuba phm sbab ape kwujudan bnda nie....
adakah satu ujian untuk menguji... atau satu nikmat... tpi bila difahamkan kembali kewujudan perasaan adalah satu yg diuji oleh tuhan........ tanpa pegangan blum tentu kita dpt mengawal....
Betulah aku baca kat artikel mengtakan dunia nie ibarat mimpi sje...... lamunan menyeronokan , menakutkan dan menyedihkan disulami.... tiba satu saat kita dibangkitkan bru tersedar kewujudan dunia sebenar yang tiada penghujung... kawan2 ingatkan aku kalo aku lupa...... : )
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Jumaat, 18 September 2009

miSi buLan SyaWal

salam... hari smalam telah berjaya menghidupkan kempen jalan seribu langkah yng dianjurkan kementeriaam kesihatan... hehehhe... berjalan2 di CS dan angsana smpi kaki nak tercabut .... memberi keperluan yg perlu skit2 untuk menyambut Syawal......
akhirnya aku smpi di rumah mlm tdi.....hahahahha..akhirnya smpi.....:P

umm aper yek misi bulan syawal nie......

1. merapatkan hbungn famili yang amat dicintai..sudah semestinya.. hehehhehe.....menyakat adek2 .......mencuri duet raya adek2 aku.. mkn kuih cornflakes smpi abez........
2. memohon keampunan kpda semua org yang aku penah wat salah.... buat nangisla.... buat marahla.... buat menyampahla.... ngn buat bodohla....sori.... halalkan aper2 yg patut... klo x nk halalkn bgtaw aku baya balik la....mlm raya x dapt mesej jgn merajukla yek...sori bebanyak,,,
3. puasa 6 yg x penah nak cukup enam..... x tawla bahang dan cbran rumah terbuka ngn jamuan ari raya.....

aku nak berpantun nie...

baju raya di plaza kota raya,
diucapkan selamat hari raya....hehhe

anak limah maen mercun,
maen mercun dngn kaki.
korg semua mmg cun2,
aku nk minta maap smpi kaki,

duet tiga monyet lari,
mana nak sama monyet sorg,
jagn maen lari2,
bulan baek bukan ntuk ko sorg,

lalala...slmt hari raya...agaggaggag


jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Jumaat, 4 September 2009

asal x tdo lagik!!!


salam....
hari nie hari jumaat.... mcm biasa hari jumaat adalah cuti bagi aku...
sbab x de klaz
tpi apsal x tido lagik ?.....
mengira bintang di langit...atau
atau romate x tido lagik... atau
aku dah tido lpaz magrib.... atau
tercari2 malam lailatatul qadar... hehhehe
ape itu tdo?
tdo tue tutup mata je ke..... atau berada dalam mimpi.... atau merehatkan diri...
tapi apsal x tido lagik.... adakah x mahu mimpi... x mahu merehatkan
wei kecik asal ko x tdo lagik? ko nak kena bantai ke ape...
dan apa lagi penting.... apsal la aku mengarut ...
lpaz tue korang baca....
x ke namanya buat tebiaat tue........

hehehhe x de keje...lalalallalalallaa


l

sape x bleh tido try terapi nie.........
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Isnin, 31 Ogos 2009

merdeka!!!!

salam.... kita masih lagi dlm bulan ramadhan.... x lmbt lagi kalo nak kata mari kita sma2 tmbah amal.. kdg2 diri nie kita kena paksa diri wat kebaikan... lama2 jadi biasa .. ape peribhsa tue ujung2 tegal biasa..entah x ingt da...tinggal baper ari lagi nak abez ramadhn.....walaupun setan x de ... tpi disebabkan kita ada nafsu yg mudh terpngaruh setan punya nasihat lpaz2 menyebabkan malaz berleluasa...hehhe....tue la diri kita kena pksa dlu... skit2 masuk ikhlas... skit2 masuk penghyatan.. lama2 jadi amaln yg bertrusan..

bila msuk merdeka nie... aku rasa sngt terharu.. bukan sebab tngok bunga api... bukan sebab dpt tngok artis cantik2 nyanyi... tapi lihat macm mane cara malaysia merdeka... banyak org dulu2 cuba merdekan malaysia.... xkan terikat ngan belenggu penjajahan... mula2 moyang critiano ronaldo lpaz tue datg moyg2 nistelrooy .... moyang2 rooney..........akhir kali nakata dtang.. banzai potong kpala..tpi aku respek dan bijak org dlu nak dpt merdeka... mcm mana smua bangsa bersatu x kira cina , india ngn laen2 lagik......diorg tntg malayan union... kalo x malaysia nie ada kaum belanda la...kaum ingeris la...lpaz tue kuasa raja inggeris nak ilangkan.....korang tngokla sendiri hati malaya lakonan maya karin tue... cte mcm mane nk merdeka..... xlupak juga pjuang yg jenis hati kering nie... snggup mati syahid untuk hapuskan penjajah.....

tpi satu masalah skrg ...masalah kita sukar nak idup ngn bnyak bangsa... mmg btul naluri dalam dri kita mmg x suka bangsa laen .. x kira apa bngsa.. masing2 merasakan bngsa mereka terbaik tanpa memandg rendh bngsa laen...ish.....tetiba aku ckp mcm nie apsal ek...aku bru je tngok citer gadoh the movie.....download internet......stylo btul la pengarh die wat cite...citer die tntg isu pergaduhan samseng sekolah cina ngn melayu.. tema perpaduan.....bila jumpa je gado..... aku suka bila sessi luahan hati budak samseng ...
yg org cina ckap
melayu nie x pandai pun bleh masuk u........
melayu bajet baguz... salah org nampk ... salah sndiri x nmpak
yng mlayu ckp
cina menumpang lpaz tue dtang negara kita tindas kaum melayu
cina berak x bsuh , pengotor msuk neraka.....

tue la dialog2 dalam citer tue.....heheheh tngok citer tue mmg x tpis la coz x de kt wyg...style indie filem la......


:) lupak nak ucpkn slmat hari merdeka... kenal merdeka..rasai merdeka .....hargai merdeka :p....
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Selasa, 4 Ogos 2009

NeW eQuation in ThE World


salam....ummm.
theorem nie baru je cipta .... blaja2 hasil titik peluh sejak kecik..

no study = fail
study = no fail

when
no study + study = fail + no fail
simplify the equation
(no + 1) study = ( no +1) fail

study = fail

pandai x aku derived.........hahahhahahahahahha
so x yah stadila yek.... maen fb je



duk bosan2 dengo la lagu yek....blaja la equation smbil dengo lagu



wei aku x phm la graph nie...... aja aku la...




aku makAn ceNdawan x pun besar2....penipu...heheheh
ok.............hahhahahahah


jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Isnin, 3 Ogos 2009

peRubaHan...


Terdetik melalu i rasa diri......
Apa dilakukan ......... Apa dilalui.......................
Sampai bila begini...... bukan begitu.............................
ummm. ...

Salam...

fiescope sudah ....beban pun sdah................
makan free slama 4 hari.......hahaha jjdi ku jamuan
bguz semua twun walaupun bju dapat beso....

jdi keeper kp terbnyak bolos.........;(
mau bola tngan @ bola kaki.......
tpi perjalanan perlu diteruzkan.....hahahhaha

l....o....n.....g
r.....e....p.....o.........t da siap.....
thankz soft copy....hahahahaha
berjaya letupkan makmal dngn bunyi pop ......
koordinator x taw....


test pkom....bleh buat ... tpi carelessss..
bnyak sngt cuai makn semut la ni ...padan muka...

lastly, truzkan hari2 dngn penuh hati2 .......;)
supaya dpt jaga hati...amin









jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Khamis, 25 Jun 2009

berSalah...

slam....masuk bulan Rejab dah.,......dah lama x tmbahkan amaln....rsa diri nie dah mcm dah jauh je....kena dekatkan blik nie.....ari2 dilalui dalm bulan2 lepas sngt mencbr... x pernah aku rasa mcm nie.... menyakitkan hati org..umm rasa bersalah yg x taw nak settlekan macm mane.... dan aku rsa lpaz nie kena berjaga2 dlm semua hal ...... cuba jgn buat org sakit hati... kenal diri paham org laen....rasional diri dlm buat keputusan.... hati2 dalam semua hal... entah knape rasa maslah nie mcm susah gak nak disettlekan kalo x menyakitkan hati owg.....kalo ikut hati nak wt bodo je... pkir balik memang kena pkir....kena puaskan hati semua pihak.......mungkn ada caranya tpi kena pkir dlu..umm aku taw benda nie salah aku jgak........

LaGik satU.....................

whai membe2 seperjuangan time ksih la bnyak tlong sepnjag duk utm.... tumpang mto anggap mcm drebar sorila syam.... pagi2 muka angin je tnggu aku...hahaha...entahla lpaz nie kena blaja menghargai org dngn hikmah... xtawla apsal sejak akhir2 nie sentimental.......abul bila nak blaja kat senibong lagik hahahahha .........bal time kasih format laptop... geng karaokey ojat , nueq , wan seh hjo wei sori suara x sdap nyanyi....heheheh bal, hapiz ngan amad bnyak2 tgur aku ye klo wat xbtul....walaupun aku nie kdg2 x mkn sman......
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Isnin, 22 Jun 2009

hAti... ahhhhHHa

hati2 dgn hati ......
jgan salah maen fgn hati......
buat org suka hati.......org laen sakit hati....
hati2..........
ingat hati jgn dimainkan....
kalo x bleh ..jgn maen dgn hati.....
bahya..... nanti skit hati.....nanti kena penyakit hati
baek ada hati dengan pencipta hati...
okkkkkk....

jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

terima kasih abah

thankz abah...
walaupun abah garang tapi ada sebab abah garang
walaupun abah strict tpi ada sebab abah strict
bila memikirkan stiap apa abah sruh ada sebabnya..
pkir balik..... bila duk kat utm...
x setimpal usaha ngan ape abah usahakn ntuk anaknya..
dah la kuat maen... ada org ckp gatal ... x taw btul ke x..
tpi terima kasih abah.... ttap jaga anak die walaupun macm nie anak die
time kasih abah......
selamat hari bapa...

ingatlah abah masing2 yek....

jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Selasa, 16 Jun 2009

sem baru PESBAC

alo ....salam....
bila nak masuk sem baru , mesti ada kenangan sem yang akan jadi lama...
dah nak dkat2 akhir sem nie bnyak pengalaman dan bertambah2 citer dalam kisah hidup nie...
kawan2 bertambah ....tpi skandal pun bertambah..standardla pakej....
bnyk kawan baru bila abez program PeSbaC........
program yang banyak kenangan yang x akan aku lupakan...
ada crita...ada kenangan... ada suka... ada duka...
yg penting thankz kepada kawan2 aku semua...
aku kenal fifa, azah, balqis ....semua bnyk tolong aku....
azah thankz sebab slalu tlong aku......walaupun mulut jahat tpi hati baek...
bal pun satu......kena dengki macm mana pun tetap tlong aku ...sori bal ada skitkan hati... munie....tima ksih gak bnyk teman aku....beli brg ke.....klo ada ckp bukan2 sori ye
efa...lgik satu semua keja ko tolong aku ye......
zuren....walaupun mulut ko jht sllalu gak tlong aku...backup aku dpn che mat....time ksih
team akmal pun bnyak tlong gak... klo x dpt tiket murah ye....
entahla..... nak tulis semu x tertulis....
adib,eiza, kak erni(mak) , ijul, megat bnyak lagikla...
yg x tulis nama jgn kecik hati aku ingat jugak korang.....
lagi time ksih la budak pesbac ye.......
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Sabtu, 11 April 2009

FinAL......SeRaNG...

wahai anak buah sekalian sedia ....
PERANG dah x lama lagi!!!!!!!!!!!!i...
jeneral otak dah sdia kt blum............sediakn diri jgn memain2...........baca semua knowledge peperangan.....macam mane nak kira, cm mana nak serang .................
leftenan tangan berlatih btul2.... ikut arahan jeneral btul....bnyakan berlatih tembak tepat kepada jawapan btul.....pastikan bazoka pensel@pen terkena sasaran....kalo x kena.... sure kali
nie lagi sorang prebet nafsu.......... paling malaz ....paling ikutkan hati....cuba la jadi baik skit...jgn nak memain je dalm prg....lupakan yg laen.....
kapten mata fokus pada musuh .......jgn salah baca apa yg museh wat...........kalo musuh serang dari kiri ....jgn ckap musuh serang dari kanan.... lagi satu jgn tengok benda2 x baek....
apa2 yg penting kerjasama...............wonderpet2.....
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Isnin, 6 April 2009

JeRseY No 10...........hAhAhAhA


alo2.....jersey no 10 hahaha......... nie jersey bdak course aku... saper2 nak lawan team nie boleh la contact........kitorg dah ada jersey da.......agak2 dpt no 1o nie bleh jadi star x macm messi yg power tue (barcelona), robinho yg linch macam lipas, joe cole pemain chelsea hebat..chelsea mmg hbat pun ..........x pun macm rooney pun bleh la......totti sang free kick hebat tue...diorg semua pakai no 10...hhahaa... sorila aku mmg prasan....seriuznie ; p......

/asyik2 kena maen jadi goalkeeper je........
-----ada masa lagi nak post blog pdhal kerja berlambak------------------
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Isnin, 9 Februari 2009

KeHiduPan............


1. realistik kehidupan manusia dipenuhi dngan pelbagai crita.... crita sedap didengar .. crita suka.... cerita air mata....rangkuman ini memastikan hidup nie sesuatu yang mencabar dan menyeronokkan...

2.hakikat sebuah khidupan harus difahmi ... bukan bersuka2 saja untuk hidup .... tpi sedar tentang mengapa kewujudan manusia dalam kehidupan ini.

3.hari demi hari, waktu demi waktu.... pelbgai perkara boleh mengubah gaya kehidupan seseorg.....perlu sedar tentang wujud kita ini dlm khidupn membawa tanggungjawab kepada kluargla, rakan2 dan juga agama ........
.
4.dalam kehidupan pasti akan mengalami masalah..... dalam masalah ada penyelesaian...... penyelesaian perlu difahmi dan ada dalam diri sendiri.......sesuatu yang sukar dalm kehidupan boleh menjadi senang....sesuatu yg mustahil dalam kehidupan boleh menjadi realiti....

5.kehidupan masa lepas menjadikan kehidupan pada masa hadapan lebih sempurna,,,,,,cuba memahami masa lpaz dan membuat penilaian demi masa hadpan

6.kehidupan itu bukan milik individu saje...tanpa org laen khidupan seakan tidak bermakna....fahami orang laen kerana mereka jugak ada kehidupan..........

7.lastly, dalam kehidupan pasti akan ada kematian......hakikatnya

//mental itu mewujukan senario kehidupan yang penuh dngan spastic.......
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

Jumaat, 6 Februari 2009

sMs dan tEleFon

sms....sms...
  1. x henti2 tangan ketap-ketup....bila la nak abez...punya pelik kalo org maen sms..kjap senyum....kejap ketawa ...kjap muka sedih.....mcm org gle pun ade.....hahhaahah .....
  2. lgi satu ada orng nie prngai maen sms 24 jam..... tngn nie x bleh lpaz henset ...mcm dah ada gam uhu ..siang ...malm...tgh mlm....ari2 diorg maen mesej... org yg dpat mesej jdi pnat je tngok msej ulang2 bunyi2nya coz dah xde idea mesej tpi nak maen mesej jgak...
  3. ade org guna sms nak trick ngorat awek je..........buatla macam salah no telefon...salah kasik mesej la...ala trick je semuo tue thula.....ntah macam2 jenis salah...x bleh blahla.. last2 tnya ni saper .. hahhah...laki mmg camtue... tpi x semuola
  4. bila sms x dblas.....mula la kpala diorg pening..gramn pun ade.bermacm2la maen kat pikiran...knapa nie? ......aper tue?...mula la pkir bukan...lagi2 tgh mesej awek.. pdahal org tue relax je ... x de kedit sebenonya...x pun batery x de nie..tue org sfat dlahirkan macam tue... tpi klo mesej bnyak2 pun x dblaz mesej... x pyahla nak bermesej dgn org cam tue... diorg dah malaz nak layan tue...pham2 la ...nie x nak pham2....x pun wat x nak phm

  5. lagi nie satu peel x baek nie klo mesej susah btul nak blaz....ngan call x angkat ....kdg2 aku pun sama gak cm nie... kdg2 mesej tue esoknya bru nak blaz.......asal la x blaz thun dpan je...aku pun slalu jgak mcm nie..skrg dah insaf....

  6. lagi satu org ksik mesej wish2 nie cam hepi besdaykan ......nak balaz thankz pun susah...punyala saving duit...maklumla dah gawat....tue la mcm2 kerenah org nie....kdg2 mesej nie bleh wat org gembira ... kdg wat org sdih...

  7. pnah ade satu citer.. org nie tnggula membe die nk g kedai naek mto.....mesej2 x blas... call x angkat... lastla gram tgh bawak moto accident...ish2 emosi kena jga ek.. jgn kerana mesej ...jdi tertekan

  8. kdg2 benda nie bleh berlaku kat diri kita sendiri sbnonya... pandaila kawal diri bila mengaitkan diri ngn maen mesej ek.....kdg2 maen mesej naikan mood,,,,kdg2 wat org jadi bad mood.,muka masm macm yogurt pun ade...

  9. ade satu org dapt msej kena la reply....reply skit pun jadik...pling mlaz...pun ckpla tgh busy.......lagik satu org minat maen sms nie, x pyah la slalu sngat maen mesej,,,,,,,skit2 bleh la....ksian org ydg dpt mesej asyik nak kena blaz walaupun nk tdo. nie...
  10. last nie..... hargai kawan anda.......nie klo awek je nak mesej...kawan sendiri x nak tnya kabo.......mesej x blaz....ape guna jadi kawan..........

\sbnonya nk nasihat diri sendiri gak nie...
spastikmental untuk sms....


jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

SaTU PerMulAAn...........

Assalamualaikum
Langkah Baru bermula............
Dari satu destinasi ke destinasi yang laen.....
Mengejar apa yang dikejar................
Memahami apa yang perlu difahami...............
Mengkaji apa yang harus dikaji............
Erti sebuah kehidupan yang penuh cerita...........
Penuh warna gelap...................
Penuh warna cerah.................

Hari demi hari...............
Peristiwa demi peristiwa.........
Pengalaman dirasai.......................
Memori dirindui............................

Dunia .......
Dikelilingi peristiwa.............
Menjadi isu................
Perlu difahami ...................
Menjadi iktibar...............
Lahirkan cetusan untuk MINDA...........
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com