Halaman

Sabtu, 3 Oktober 2009

MaNusia

manusia x pena sedar apa yg dilakukan
mereka x penah nak phm apa yg
diilakukan..
manusia x penah sedar sbab ape dia hidup...
x cuba phm kenapa perlu idup...
x cuba buat knape perlu idup..
bila dpt kehidupan mereka buat suka hati...
x kenal sper yg idupkan mereka..
yg merk thu sronok buat2 benda wktu hidup...
bila timpa musibah bru nak kenal tuhan...
bila ada mslah mula nak adu pda thuhan..


salam


aku slalu terpikir bnda nie coz aku manusia.... aku thu aku manusia ... tpi x pnah cuba phm dgn klbihan manusia akal ... entah ikut dorongan nafsu lupa ada akal.. kita tahu... tpi kita buat tak thu.... btul manusia mmg mudah lupa... tpi kita x cuba ingatkan.. kita dulu dh janji kat Tuhan nk pgang amanah kat muka bumi tapi kita lupa.mkhluk laen tkut nak pgng amnh tue..hehehe manusa

lagi satu aku cuba paham perasaan.... satu bnda yg aku cuba phm sbab ape kwujudan bnda nie....
adakah satu ujian untuk menguji... atau satu nikmat... tpi bila difahamkan kembali kewujudan perasaan adalah satu yg diuji oleh tuhan........ tanpa pegangan blum tentu kita dpt mengawal....
Betulah aku baca kat artikel mengtakan dunia nie ibarat mimpi sje...... lamunan menyeronokan , menakutkan dan menyedihkan disulami.... tiba satu saat kita dibangkitkan bru tersedar kewujudan dunia sebenar yang tiada penghujung... kawan2 ingatkan aku kalo aku lupa...... : )
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

2 ulasan:

MuNie berkata...

ehem2. insaflah wahai diri..

saiful mohamed berkata...

aku pun manusia gak..
blog ak xde dlm list ke.. ;p