Halaman

Ahad, 23 Oktober 2011

kehidupan sebenar

salam....

hari demi hari kita menempuh dengan pelbagai perkara..adakala sesuatu yang menggembirakan hati...adakala sesuatu yang mendukakan....tapi itulah rencam dan keindahan dlm sebuah kehidupan....

hari ini topik yang cuba di'entrykan" ialah mengenai kehidupan...seringkali dalam kebanyakan pemikiran masyarakat kita, kehidupan yang paling dimahukan adalah kehidupan yang menyenangkan.... percaya bahawa kekayaan, pangkat , kecermerlangan adalah segalanya....

bermula dari kecik diajar untuk belajar pandai.... masuk universiti.....lepas tue berkawen ngn bahagia....dapat anak cemerlang..... mempunyai kewangan kukuh....mempunyai reputasi hebat...tapi tue hanya bersikap sementara dan sbenarnya ada sesuatu perlu dikerjakan untuk persiapan untuk dunia laen.......

paling lama pun hidup 100 tahun..itu pun kalo sampai... dibandingkan dengan hidup di akhirat...compem2 x de had.......dunia nie mcm papan catur je..penentuan permainan ditentukan oleh diri sendiri...bila cuba memahami konteks manusia dihidupkan.....hanya ada dua tugas yang di"highlightkan" iaitu "HAMBA KEPADA ALLAH" dan "KHALIFAH DI MUKA BUMI"..tiada tujuan lain .....jujur aku sendiri mengatakan bahawa dalam environment sangat mencabar... agar susah menunaikan tanggungjawab ini....tapi dengan adanya kemahuan diri rakan2 boleh melakukan.....bila rasa lost cuba ingt balik tujuan asal anda dihidupkan..

hehehhe..sesungguhnya setiap apa yang cuba aku tuliz ...sebenarnya aku cuba menyedarkan diri sendiri..dan terima ksih rakan2 sudi mendengar coretan ini...
jika suka entri diatas :) www.tips-fb.com

1 ulasan:

MrPingu Gonzalesz berkata...

betul tu wan... meh la dptkan byk2 pahal menolong aku. urut bahu aku yg lenguh2 masa aku wat kerja.. dpt pahala.. opss hehe.. esok nk tuntut baki 10 minit ahaks..